Δευτέρα, 30 Μαρτίου 2015

ΑΣΦΑΛΕΙΑ στο ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ !




ΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΜΕ !
  
1. Για μία συνέντευξη του κ. Μ. Σφακιανάκη (επικεφαλή της ομάδας δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος) σχετικά με την ανάρτηση φωτογραφιών παιδιών στο διαδίκτυο κλικ ΕΔΩ 

2. Για σχετικό υλικό από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο  ΕΔΩ 

3. Για σχετικό υλικό από το διαπεριφερειακό θεματικό δίκτυο "ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ" των Περιφερειών Εκπ. Κεντρικής & Δυτικής Μακεδονίας ΕΔΩ

3. Για σχετικό υλικό από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο της Κύπρου ΕΔΩ

4. Για την δ/νση της ομάδας δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος κλικ  ΕΔΩ 

5. Για την ιστοσελίδα πληροφόρησης "Cyberkids" της δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος ΕΔΩ

6. Για την ανοικτή γραμμή καταγγελιών παράνομου περιεχομένου στο Διαδίκτυο «SafeLine» ΕΔΩ

Κυριακή, 15 Μαρτίου 2015

Σάββατο, 7 Μαρτίου 2015

8 ΜΑΡΤΙΟΥ_ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ !

ΕΠΕΙΔΗ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ! 

1. Για τη Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων ΕΔΩ 

2. Για ένα βιντεάκι με ωραία σχόλια & εικόνες αφιερωμένο στην ωραία & αιώνια σύντροφο  ΕΔΩ 
3. Για ένα ακόμη ενημερωτικό βιντεάκι (δυστυχώς στα αγγλικά) που "δανείστικα" απο τη φίλη Έλ. Ελληνιάδου ΕΔΩ
4. Για ένα λαμπρό ελληνικό τραγούδι τραγουδισμένο απο μιά "ωραία" γυναίκα ΕΔΩ
5. Και για ακόμα δύο όμορφα "world songs"ΕΔΩ & ΕΔΩ

6. ΔΙΑΒΑΣΤΕ & ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΗΣ ΜΕΡΑΣ:  Η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 8 Μαρτίου, σε ανάμνηση μιας μεγάλης εκδήλωσης διαμαρτυρίας που έγινε στις 8 Μαρτίου του 1857 από εργάτριες κλωστοϋφαντουργίας στη Νέα Υόρκη, οι οποίες ζητούσαν καλύτερες συνθήκες εργασίας. Η πρώτη Διεθνής Ημέρα της Γυναίκας γιορτάστηκε το 1909 ...

Παρασκευή, 6 Μαρτίου 2015

6 ΜΑΡΤΙΟΥ: ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ !!!

  1. Για την ιστοσελίδα της Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. με υλικό κατά της ενδοσχολικής βίας ΕΔΩ 
  2. Βιβλιαράκι της Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. για τις αιτίες της ενδοσχολικής βίας  ΕΔΩ 
  3. Βιβλιαράκι της Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. με τεχνικές διαχείρισης της ενδοσχολικής βίας  ΕΔΩ   
  4. Για να δείτε ένα σύντομο οδηγό των τεχνικών διαχείρισης του θυμού των παιδιών κλικ ΕΔΩ 
  5. Για ένα σχετικό πρόγραμμα του ΥπΔΒΜΘ  ΕΔΩ 
  6. Ιστοσελίδες εκπαιδευτικών για την ενδοσχολική βία ΕΔΩ, ΕΔΩ  & ΕΔΩ

          Πέμπτη, 26 Φεβρουαρίου 2015

          ΕΜΠΛΟΥΤΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΜΟΥΣΙΚΑ & ΦΩΝΗΤΙΚΑ ΠΑΙΓΝΙΔΙΑ



          Την ΤΕΤΑΡΤΗ 21 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2015, στο 37ο Δημ. Σχολείο Θεσσαλονίκης (ώρες 11 – 02 μ.μ.) ο Σχ. Σύμβουλος και οι εκπαιδευτικοί των Α΄ & Β΄ Τάξεων  της 9ης ΠΕ Σχ. Συμβούλων Αν. Θεσσαλονίκης & ΠΠΣΠΘ διοργανώσαμε επιμορφωτική βιωματική συνάντηση με θέμα: 

          «ΕΜΠΛΟΥΤΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΜΟΥΣΙΚΑ & ΦΩΝΗΤΙΚΑ ΠΑΙΓΝΙΔΙΑ»

          Εισηγήτρια και εμψυχώτρια ήταν η μουσικοπαιδαγωγός και συγγραφέας μουσικοπαιδαγωγικών βιβλίων κ. Γιούλα Μιχαήλ.

          ΥΛΙΚΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ

          1. Για να ενημερωθείτε σχετικά με μερικές από τις βιωματικές δράσεις της επιμορφωτικής συνάντησης κάντε κλικ ΕΔΩ 

          2. Για πλούσιο υλικό σχετικό με την αξιοποίηση μουσικών & φωνητικών δρώμενων στη διδασκαλία από το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Παιδιών Ρομά κλικ ΕΔΩ  

          3. Για ένα βιντεάκι που δίνει μια ιδέα  αξιοποίησης μουσικών & φωνητικών δρώμενων στο σχολείο (δυστυχώς στα αγγλικά) κλικ ΕΔΩ 
           

          Κυριακή, 22 Φεβρουαρίου 2015

          Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΗΠΑΣ (ως δημόσιο κτήμα)!




          Ο συγγραφέα του Μικρού Πρίγκιπα, Αντουάν Ντε Σαιντ - Εξυπερύ, απεβίωσε την 31η Ιουλίου 1944. Εβδομήντα χρόνια μετά τον θάνατό του, την 1/1/2015, οι νομικοί περιορισμοί πνευματικής ιδιοκτησίας έληξαν και όλο του το έργο καθίσταται Κοινό Κτήμα (Public domain).

          Για να διαβάσετε ή και να κατεβάσετε το θρυλικό βιβλιαράκι του Μικρού Πρίγκιπα κάντε κλικ ΕΔΩ

          Τρίτη, 10 Φεβρουαρίου 2015

          ΑΞΙΕΣ & ΔΡΑΣΕΙΣ ΖΩΗΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ!

          ΔΡΑΣΕΙΣ & ΥΛΙΚΟ για τα ΜΑΘΗΜΑΤΑ & τα ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ του ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ (ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ, ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ κοκ)

          1) Για δράσεις & υλικό που αφορά στη Αισθητική & Αρχιτεκτονική του σχολικού χώρου ΕΔΩ
          2) Για να βρείτε πλούσιο υλικό που αφορά στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση - Αντισταθμιστική Αγωγή ΕΔΩ
          3) Για πλούσιο υλικό που αφορά στην Αγωγή Υγείας στο σχολείο ΕΔΩ
          4) Για πλούσιο υλικό που αφορά στην Περιβαλλοντική Εκπαιδευση & Αγωγή στο σχολείο ΕΔΩ 
          5) Για πλούσιο υλικό που αφορά σε Πολιτισμικά προγράμματα στο σχολείο ΕΔΩ

          Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου 2014

          ΧΡΙΣΤΟΣ ΤΣΟΛΑΚΗΣ: Ο "ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ" [ΤΙΜΩΜΕΝΟ ΠΡΟΣΩΠΟ στα 80/ΧΡΟΝΑ του ΠΠΣΠΘ]


          1)  ΜΙΚΡΑ & ΑΝΕΚΔΟΤΑ ΣΠΑΡΑΓΜΑΤΑ της ΣΚΕΨΗΣ ΤΟΥ ... (Από συνάντηση που είχα μαζί του μια μέρα του 2002):

          §       ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ: Το κεφάλι του παιδιού δεν είναι δοχείο να το γεμίσουμε, είναι σπίρτο και φωτιά για να το ανάψουμε!”

          §       ΚΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ & ΔΑΣΚΑΛΑ: Κάποτε πίστευα πως καλός δάσκαλος είναι αυτός που τα λέει καλά, που ξέρει να γοητεύει με την ακρίβεια και τη σαφήνεια του λόγου και της σκέψης του. Η αλήθεια είναι πως παρασύρθηκα και εγώ από τη σαγήνη αυτής της άποψης. Και είμαι μεγάλος πια για να αλλάξω …! Εσύ που είσαι νεότερος (sic) ίσως να έχεις την ευκαιρία να αλλάξεις και, ...να βοηθήσεις και τους άλλους να αλλάξουν. Να λοιπόν, τι συνειδητοποίησα με τα χρόνια: πως καλός δάσκαλος και δασκάλα ... είναι αυτός και αυτή ... που προετοιμάζουν μεθοδικά το σκηνικό της διδασκαλίας .. και .. μετά... αποτραβιούνται! Όμως, δεν αποτραβιούνται, γιατί είναι αργόσχολοι. Όχι!!! Αποτραβιούνται για να επιτρέψουν να βγουν στη σκηνή για να πρωταγωνιστήσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες! Γιατί, πρέπει να ξέρουμε ότι αυτοί, οι μαθητές και οι μαθήτριες, είναι οι πραγματικοί πρωταγωνιστές της διδασκαλίας! Οι δάσκαλοι και οι δασκάλες είμαστε οι βοηθοί, οι ενορχηστρωτές της διδασκαλίας. Να, λοιπόν: ο καλός δάσκαλος & δασκάλα είναι αυτός και αυτή .. που βοηθούν τους μαθητές να βγουν στη σκηνή για να αναδείξουν όλα τους τα ταλέντα και όλες τους τις δημιουργικές ικανότητες! Και πρέπει να ξέρουμε πως όλα τα παιδια έχουν και ταλέντα και ικανότητες. Αυτό μου δίδαξε εντέλει η ζωή και η παιδεία τόσων χρόνων...!”
             
          §       ΣΚΟΠΟΣ της ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Ο σκοπός της Παιδείας είναι να μάθουν οι μαθητές και οι μαθήτριες να δημιουργούν μαζί με τους άλλους και είναι ευτυχισμένοι μέσα σ' αυτή τη δημιουργία! Όμως πρόσεξε ... η δημιουργία αυτή δε πρέπει να είναι εγωκεντρική ούτε αυτάρεσκη. Όχιιιιιιι! Πρέπει να είναι προσγειωμένη … να σέβεται και να αξιοποιεί την παράδοση του τόπου, την ιστορία του πολιτισμού & τη σοφία της φύσης!”

          §       ΓΛΩΣΣΑ & ΚΟΙΝΩΝΙΑ: Οι γλώσσες γενικά ακολουθούν τις κοινωνίες ... και, όταν χειροτερεύει η κοινωνία, χειροτερεύει  και η γλώσσα. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν πλουτίζει η γλώσσα. Προστίθενται (στη γλώσσα) νέες έννοιες που εκφράζουν, ακριβώς, την ευτέλεια που χαρακτηρίζει την κοινωνία ..!”


          2) Για ένα μικρό ΠΟΡΤΡΕΤΟ του ΑΝΘΡΩΠΟΥ & ΔΑΣΚΑΛΟΥ (από τη Σ. Νικολαϊδου) ΕΔΩ

          3) ΔΥΟ ΒΙΝΤΕΟ στα οποία παρουσιάζεται μία σύνοψη των απόψεών του ΕΔΩ &  ΕΔΩ

          4) Για μία εισήγησή του με θέμα "Η γλώσσα & η διδασκαλία της" που παρουσιάστηκε σε ημερίδα της ΔΟΕ στη ΔΡΑΜΑ στις 30.03.2009 με θέμα "Γλώσσα & γλωσική διδασκαλία στην εποχή της παγκοσμιοποίησης" κλικ ΕΔΩ

          5) Και για ένα ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ του ΕΔΩ

          Πέμπτη, 20 Νοεμβρίου 2014

          20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ_ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ!


          Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού υιοθετήθηκε ομόφωνα από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών στις 20 Νοεμβρίου του 1989. Έως σήμερα έχει επικυρωθεί από 193 χώρες, ενώ δεν την έχουν επικυρώσει δύο. Η Ελλάδα την επικύρωσε στις 2 Δεκεμβρίου του 1992.


          ΣΧΕΤΙΚΕΣ e-σελίδες 

          1.  Για τη σελίδα της UNISEF για τα Δικαιώματα του Παιδιού ΕΔΩ
          2. Για το πλήρες κείμενο της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού ΕΔΩ
          3. Για το Ν. 2101/1992 που αφορά στην επικύρωση της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού από την Ελληνική Βουλή ΕΔΩ
          4.  Για τις χώρες μέλη που υπογράφουν τη σύμβαση ΕΔΩ
          5.  Για κατεβάσετε τα πρακτικά ενός πρόσφατου συνέδριου της Σχολής Νηπιαγωγών του ΑΠΘ (31.10 - 01.11.2014) με θέμα: "Ανα-στοχασμοί για την παιδική ηλικία" ΕΔΩ

          Τετάρτη, 5 Νοεμβρίου 2014

          ΟΜΑΔΑ & ΔΡΑΣΕΙΣ για τη ΒΕΛΤΙΩΣΗ της ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ & ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ του ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ !









          Την ΠΕΜΠΤΗ 23 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014, στο 37ο Δημ. Σχολείο Θεσσαλονίκης (ώρες 12 – 02 μ.μ.) διοργανώσαμε επιμορφωτική συνάντηση της «ΟΜΑΔΑΣ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ & ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ» της 9ης ΠΕ Σχ. Συμβούλων Αν. Θεσσαλονίκης & ΠΠΣΠΘ με θέμα: 

          «ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ & ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ»


          Εισηγητές ήταν οι: 

          Α. Θεόδωρος Καψάλας (Δ/ντής 45ου ΔΣΧ Θεσσαλονίκης) με θέμα: «Αρχιτεκτονική και Design στο χώρο του σχολείου» 

          Β. Ιωάννης Γαρίτσης (εκπαιδευτικός ΠΠΣΠΘ) με θέμα: «Πράσινες παρεμβάσεις στο χώρο του σχολείου»  

          ΥΛΙΚΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ

          1. Για να δείτε την εισήγηση του κ. Γαρίτση με θεωρία & ιδέες για ένα «ΠΡΑΣΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ» κλικ ΕΔΩ 

          2. Για να δείτε την εισήγηση του κ. Καψάλα σχετικά με το «DESIGN ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ» κλικ ΕΔΩ  

          3. Για ένα ενδιαφέρον βιβλίο /εγχειρίδιο από το ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΙΛΚΙΣ που αφορά στο πρόγραμμα: «ΚΑΘΕ ΣΧΟΛΕΙΟ & ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ» κλικ ΕΔΩ 
          & ΕΔΩ 

          4. Για ένα ενδιαφέρον βιβλίο / οδηγός της κ. Κ. Ταμουτσέλη με υλικό για εκπαιδευτικούς και μαθητές που αφορά σε ένα πρόγραμμα: «Παιδαγωγικού σχεδιασμού και εκπαιδευτικής αξιοποίησης του υπαίθριου σχολικού χώρου» κλικ ΕΔΩ 

          5. Για μια ενδιαφέρουσα e-δνση που αφορά σε όλα τα στάδια σχεδιασμού και ανάπτυξης ενός «ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΚΗΠΟΥ» σε σχολείου του Ρεθύμνου κλικ ΕΔΩ  

          6. Για πολλαπλές δραστηριότητες στην κατεύθυνση ενός «ΠΟΛΥΧΡΩΜΟΥ & ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ» από τους μαθητές/τριες & τους εκπαιδευτικούς του Δημοτικού Σχολείου Φουρφουρά Ρεθύμνου κλικ ΕΔΩ , ΕΔΩ  & ΕΔΩ  

          7. Για το ΔΙΚΤΥΟ ΑΕΙΦΟΡΟY ΣΧΟΛΕΙΟY & για ένα κείμενο με θέμα: «Αειφόρο Σχολείο_Από τη θεωρία στη δράση»  ΕΔΩ , & ΕΔΩ 


          8. Για ένα βιβλίο από το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δραπετσώνας & Τροιζήνας – Μεθάνων με θέμα: «Σχολικοί κήποι. Γιατί; Και πώς;» ΕΔΩ  

          9. Για να επισκευτείτε τη σελίδα "ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΝ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ" & για να γίνεται μέλη του "ΔΙΚΤΥΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΚΗΠΟΥ" ΕΔΩ  

          10. Για να δείτε ότι με μεράκι & αφοσίωση μπορούν να γίνουν μικρά παρεμβατικά θαύματα όπως π.χ. στην αυλή του Δημοτικού Σχολείου του Αγ. Σύλλα (Ηρακλείου Κρήτης) ΕΔΩ